OPĽZČinnosť našich pedagógov v oblasti zdieľania poznatkov, metód dobrej praxe, v oblasti rozvoja a zvýšenia vedomostí v oblasti čitateľskej gramotnosti bola ukončná. Klub pozostával zo siedmych členov, z ktorých jeden sa priamo podieľal na vedenie mimoškolskej činnosti a mohli si s ostatnými kolegami vzájomne vymieňať poznatky a zlepšovať tým naplnenie stanovených cieľov v oblasti zlepšenia prospechu žiakov v predmetoch prepojených na čitateľskú gramotnosť.

 

 

 

 

 

Naši pedagógovia sa stretávali v pravidelných intervaloch s ohľadom na aktuálnu pandemickú situáciu.

Úlohou členov bolo hľadať nové formy a metódy práce, ktoré by v deťoch prebudili zvedavosť, záujem o čítanie, a tým začlenenie čitateľských návykov do ich životného štýlu ako vhodnú formu zmysluplného trávenia voľného času a nevyhnutného nástroja vo vzdelávaní.

Činnosť klubu sa zamerala na tieto oblasti poznania zo strany žiaka:

  • identifikovanie hierarchie informácií v texte,
  • odlišovanie dôležitých informácií od ostatných,
  • hľadanie vzťahov medzi hlavnou myšlienkou a podpornými informáciami,
  • vyvodenie záverov z textu, 
  • čítanie medzi riadkami